Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

torsdag 25 juni 2009

Kan man sova ute?

Den här veckan har ju verkligen varit toppenväder, hoppas det håller i sig.

Nog för att vi gripit tag i målarpenseln det första vi gjort när vi kommit hem från jobbet, sen har vi styrt med det till sängdags, men det sista man gör att är att sitta på trappen en stund och det fortfarande är ljummet ute, där sitter vi för att berömma oss själva "hur duktiga vi varit" då huset blivit lite vitare =) inte klart än tyvärr, men de går framåt. Vill aldrig vill gå in när vädret är såhär, har nästan glömt hur det kändes att bo i lägenhet nu, har inte saknat det en dag sen vi flytta hit för exakt 1 år sedan, så underbart att ha hus! Så underbart att bo på landet!

Imorgon är jag ledig, men ska tillbringa förmiddagen i kyrkan, ta ett sista farväl av min älskade farmor, vill inte förstå att man aldrig mer kommer kunna träffa denna underbara människa!! =(
Tänker på henne så fort jag gnäller eller klagar över något, då slår det mig "så skulle aldrig farmor ha sagt eller tänkt" , då blir jag genast mycket mer nöjd med tillvaron, för hon var så otroligt positiv och såg alltid det som var bra istället för tvärtom. Saknar dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar