Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

fredag 26 juni 2009

Idag har jag gråtit mer tårar än jag någonsin trodde jag hade, satte igång när kyrkklockorna ringde sen höll jag på under hela cermonin och ett tag efter, var en väldigt fin begravning, mycket personlig då prästen kände farmor & pratade därför mycket om vilken människa hon var, det gjorde det ju inte mindre sorgligt att höra henne prata så. Känns ändå skönt att begravningen är avklarad nu...

Sov i ro farmor
När jag kom hem var jag tvungen att skingra tankarna med någor, vad kunde de bli måntro?
Känns verkligen som mitt liv senaste månaden bestått av att hålla i den där målarpenseln, med allt vad det nu innebär, kladd på saker där det inte ska va kladd, färg på kläder som man inte vill förstöra men ändå använder för att man tänker "att jag kladdar nog inte", färg på händer och armar, sönderbränd rygg då det är gassande sol där vi målar och det är ju "onödigt att smörja in sig", värk i armar och rygg - ja jag vet att jag låter som en gammal kärring, men det är faktiskt rätt anstängande att stå med händerna ovanför huvudet flera timmar i sträck varje kväll!- och en hel massa med svordomar då såklart...meeen...annars är det bara fint, tack! =)
Mitt liv i målarröran...







vår blivande altan, ser ni den vita fasaden??



Strosat runt ett varv i trädgården nu ikväll, fotograferar allt och ingenting, kan inte låta bli, minna grannar måste tro jag är tokig! (Tur att vi inte har så många)






Blå himmel?



solnedgång i Olstorp =)












































Imorgon är det jobb som gäller, sista helgen dock innan semestern, har nu 10 arbetsdagar kvar att jobba, räknar ner som ett barn till julafton.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar