Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

onsdag 14 april 2010

"ja jag svarar i telefonen vilket innebär att jag är hemma, nej jag känner inte att något är på gång, och ja jag hör av mig när allt är klart!"

Vet att det är i all varmaste välvilja (och jag skulle förmodligen vara likadan själv) MEN det börjar bli lite jobbigt med folk som ringer (syftar främst på min kära mor som är såååå nervös) och säger: jaha du var hemma?? Ja vad f*n tror du att jag svarar för?!!?
Igår tog det priset, jag och en kompis skulle fika på Åbergs (där mamma jobbar) vilket kära mor visste om...när vi råkar bli lite sena ringer hon till min syster och är helt hysterisk och undrar vart jag är....
När jag inte är inloggad på MSN ringer hon för att se att jag är hemma (är oftast inloggad även om jag inte sitter vid datorn)
När jag igår sa åt henne att inte ringa på kvällen, lydde hon duktigt min order *hallelulja* men ca 30 sekunder efter att jag ändrade min status på MSN från "online" till "visas som offline" loggade hon ur MSN - har en viss känsla av att kvällen blev jobbig för henne igår när hon inte hade någon kontroll varken över MSN eller telefon...haha...söta lilla mammsen...Vet ju att hon menar väl och tycker förmodligen att det är 100ggr värre än jag själv tycker, men ibland tappar man tålamodet när man själv bara vankar omkring och väntar o väntar och känner sig mer eller mindre tjutfärdig om dagarna...sen kommer det ett samtal med "jasså du är hemma än"
Nog pratat om det, snart så kommer bebis hur som och då har vi gänget ståendes på trappen för jämnan istället =)
Var på rutinkontroll hos barnmorskan igår, vilket passade bra med tanke på att jag natten till igår började fundera på om vattnet börjat sippra lite långsammt, men BM trodde inte det var det, men uppmanade mig att hålla lite koll ändå, allt såg hur som helst bra ut, men BM blev lite förvånad över vilken vilde de är i min mage, ändrar sida kors och tvärs, vilket de inte brukar göra så här sent...hon var tvungen att dubbelkolla så huvudet verkligen var fixerat, men det var väldigt fixerat...så de behöver man ju inte vara orolig för, men ibland känns de som barnet gör kullerbuttor fortfarande där inne, när magen helt försvinner på ena sidan av magen och sen pekar som en kon ut åt andra sidan, blir förvånad över att livmodern och hud och hela alltet håller...känns ju som de skulle kunna spricka sönder när som när hela magen buktar åt ett håll...
idag är de strålande sol och nu ska jag ta en kopp kaffe och lägga mig i solstolen en stund...20 grader varmt mot husväggen och klockan är bara 11 på fm.
ha en bra dag i solen!

4 kommentarer:

  1. Hej gumman! Vad skönt det låter med sol och vår. Vi har lite mellan dag här idag, gått en mil på fjället. Tänkte bara skicka en STOR KRAM till dig och jag tycker du är otrolig som orkar hålle skenet uppe som du gör! Du är min idol stumpan som orkar.
    KRAMEN Malin

    SvaraRadera
  2. tack =) orkar o orkar...har väl inte så mycket att välja på, eller?? =)/tessan

    SvaraRadera
  3. Hej!! Visst är det jobbigt med alla dessa samtal och inlägg på nätet och sms. Jag höll på att blir tokig. Dessutom gick jag 10 dar över tiden så du kan ju tänka dig hur jag hade det. Har du en sån vildning i magen. Det sägs ju att tjejer är vilda i magen men jag tror nog ändå på att du har en pojke i magen. Men man vet ju aldrig :) Stort lycka till när det är dags! Kram Ann-sofie

    SvaraRadera
  4. Tack ann-sofie!!=)/Tessan

    SvaraRadera