Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

fredag 16 april 2010

2 dagar kvar till BF, eller???

Så var det fredag igen, 39+4....BF på söndag, men vi får väl se om lille krabaten tänker fortsätta sin resa där inne i magen, själv ser jag helst att h*n kommer ut och kan ligga ovanpå min mage istället för inuti =) Känns som att platsen där inne börjar tryta på allvar nu...ringde faktiskt förlossningen igårmorse, då jag hade lite molande mensvärk på natten och lite blödningar, men va inget att oroa sig för, troligtvis den omtalade "slemproppen" som lossnat (vilket jag även misstänkte, men ändå vill man ringa in för säkerhetsskull) Bara att avvakta och invänta att det sätter igång på riktigt...vilket i värsta fall kan ta 2 veckor till, för då kommer jag bli igångsatt om inget hänt. Men de ska nog komma igång snart (håller hoppet uppe) har börjat få lite mer molande mensvärk i nedre delen av magen, kanske betyder nåt? Vi hoppas det i alla fall!


Bild från v 39, tyvärr har min mage dekorerats med en hel del bristningar nu, jag som varit så stolt över att jag inte haft en enda bristning fram tills bara för några veckor sen, men de får man väl se som ett minne för livet på de underbara som ändå sker där inne? Nu kan jag inte bli så mycket större för då spricker min mage hur som helst känns de som! Ligger dock fortfarande på kurvan även om jag och många andra verkar tycka att jag har en enorm mage...

Helgen ska ju inte bjuda på något vidare väder så de får bli en del fix och styrande inomhus, sen kommer vännen Maria på besök på söndag (om jag fortfarande är hemma) vilket ska bli mycket skoj.

Ha en bra helg gott folk!!!


2 kommentarer:

  1. Låter ju lovande. Är nog inte jätte långt kvar innan din bebis kommer. Jag hade inte heller några bristningar förrens de sista veckorna när jag fick massa vatten i kroppen. Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till lilla tjejan :D

    SvaraRadera