Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

torsdag 25 mars 2010

Vad göra??

Igår fick jag trevligt besök av några vänner från jobbet, satt och bubblade en massa strunt i timmar - känns skönt att de själva hör av sig för att ses, och att man inte blir bortglömd bara för att man gått hem - får bli en ny dejt inom kort tjejer!

Igåreftermiddag ringde sambon och sa att han blir sen hem från jobbet, stog då på motorvägen vid Nyköping och bilen hade stannat (den va ju bara inlämnad på service för 3 dagar sen som kostade 7000:-!!!) men nej, den hade lagt av så han väntade på bogseringshjälp av sin far från Finspång...tydligen va de något som bytts ut vid servicen som hade gått i sär, inget vi kommer behöva betala som tur e, men idag e jag återigen utan bil och jag blir tokig, inte hela världen att bara vara hemma en dag (de går ju bra andra dagar) men bara känslan av att jag inte KAN åka någonstan gör mig rastlös. Baka kan jag inte göra mer för frysen e proppad, städning...nja jag KANSKE kan se en liten dammråtta här o var om jag tar på mig förstoringsglasen =) (behövs alltså inte), alla säger "passa på och njut av lugnet nu medans du kan", och jaaa...jag vet att jag borde de, men jag pallar inte att bara ligga i en soffa och se filmer och tycka det är skönt, blir så lätt rastlös (sen kommer jag förmodligen önska att jag kunde göra det om någon månad eller två) men just nu känns de som att jag redan gör för lite...samtidigt som jag inte orkar ge mig iväg på alltför långa strapatser, iallafall inte om man behöver ta av och på skor för mycket =)

hmm...såååå...vad göra idag...kanske baka och ge bort...haha..i brist på annat! *patetiskt jag låter* Men ja...de får nog bli nåt gott att ge bort till mammsen, hon kan behöva det nu när hon mer eller mindre går runt som ett nervvrak inför min stundande förlossning =)

Hoppas ni andra har en mer utmanande dag än jag! För här händer inte mycket idag...

4 kommentarer:

  1. Oj oj oj, tänk om jag hade bara en gnutta av din rastlöshet och engagemang :D Men baka du en kaka till Bettan. Själv blir det Våffelparty på jobbet och träning ikväll. Hmm.. kanske borde låta bli våfflorna. Krams

    SvaraRadera
  2. nej varför låta bli våfflorna Maria?? verkar väl oförskämt dumt...=)/tessan

    SvaraRadera
  3. Det blev en våffla innan träningen :P Men vi har 2 bunkar smet kvar här så det kanske kan bli ett par till lunch också :D PÖSS

    SvaraRadera
  4. de tycker jag ni e värda på en fredag =)/Tessan

    SvaraRadera