Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

fredag 26 mars 2010

Lite tidigt påsk-piff =)

På förmiddagen kom fru möller med gott fika bröd från bageriet, tog en fika och sedan blev det ett varv förbi några affärer. Trevligt men konstigt att inte ha med sig något annat än mat med sig hem, kanske blivit förståndiga flickor?? =)

Åkte förbi blomsteraffärerna och blev genast mer sugen på vår, där alla påskblommor och penséer stog utanför, men inte ens en blomma blev det, men det kliar i fingrarna, vill göra vårfint nu, dröjer nog inte länge förrän penséerna står på trappen i Olstorp =)

Blev hur som helst "med hund" på eftermiddagen, tog en promenad i makigt tempo, tänkte riva åt mig lite påskris när jag ändå var ute och lunkade, är egentligen inte mycket för påsk och dess pynt, men efter lite riv och slit i buskarna, och efter att ha gått ner mig med hela ena benet i djup snön och höll knappt på att ta mig upp (kände mig ungefär som ronja rövardotter när rumpnissarna hänger vaggan på hennes fot) Zoye (hunden) stog och tittade lite märkligt på mig, ungefär som att "inte nog med att du går djävligt sakta, ska du sätta dig fast där nu med?!!?"
Jaja...upp kom jag tillslut, men de va tufft där ett tag med magen i vägen *skratt*


Hittade några utomordentligt fula påskhönor som fick pryda "vinterkrukan" på trappen i väntan på vårblommorna =)

tadaa! så fanns det påskris på trappen med!

Zoye var ju tvungen att få va me på bild med!
Nu e de fredag och helg, ska bli skönt att få ha sambon hemma ett par dagar =)
Ha en skön helg gott folk!!
psst...min bror tror att bebis kommer på söndag, de kan man väl inte tro på va??? =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar