Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

söndag 21 mars 2010

Helgen som gått...

fredag - blev ÄNTLIGEN färdig med städningen av övervåningen (och resten av huset) varit lite segt på den fronten i slutet på veckan då det egentligen hade planerats göras =)

Nya byråer köpta till bebis rum, kunde äntligen börja plocka in alla kläder som vi fått av alla syskon, njuter av att slippa se alla kartonger med kläder och annat i...njuter även av att få ha ett rent och fint hem (som vi inte kunnat haft på ett tag p.g.a renovering av blivande barnrum)

Kvällen blev lugn & skön i soffan, med glass, godis och luftslottet som sprängdes!

lördag - sambon vaknade halv 7, gick ut och grejjade med div. saker på tomten (jag vet...pensionärsvarning) Nog för att jag vaknar tidigt numera (eller rättare sagt, bebis i magen väcker mig tidigt med sitt morgon-gympa-pass) men det är ju ändå skönt att ligga kvar i sängen och dra sig lite, men inte Adde inte, nej vi går ut och börjar såga och snickra och gud vet vad (tur vi bor på landet??) =) Jag låg hur som helst kvar ett tag, men insåg rätt så snart att jag inte kunde slumra om pga av diverse hammar och såg-ljud.

Hade en mindre rolig dag med värk i magen som förvärrades så fort jag gjorde något så det blev en väldigt seg dag, inte kännt så förut, men antar att det är förvärkar som börjar komma...svårt när man inte vet hur det ska kännas. Senare på kvällen trodde jag nästan att det var något som satte igång, fick då mer sammandragningar som gjorde ont, var helt övertygad om att det skulle bli en vaken natt, men när jag väl gick o la mig somna jag och sov som en prinsessa hela natten (vilket jag inte gjort på lääänge!) Knepigt!

Söndag - inte kännt av värken i magen på samma sätt som igår *skönt* samtidigt som man önskar de kunde sätta fart snart...konstig och kluven känsla...
Har bakat och grejjat lite inne, varit och hälsat på vänner med en 2 veckors gammal liten bebis (men huvudet är bra stort på de små rackarna ändå konstaterade jag!) =)
Mindre bebissugen blev man ju inte av att klämma på de små fötterna hur som helst.

Tog en repa för att hjälpa svärföräldrarna och min egen far med div. data-problem, är det inte konstigt, föräldrar som väl ska försöka lära sig datorn och internet råkar då ut för massa konstiga problem som inte en annan vet hur man gör med?? Typiskt! Men nu har pappsen en egen hotmail och har lyckats maila för första gången, får se hur länge de tar innan han ringer om nästa problem...=)

Nu söndagsfilm i soffan, sen sängen och pallra upp kroppen med kuddar (så de ser ut som en riddarborg i hela sängen) för att kunna somna skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar