Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

torsdag 20 maj 2010

vill så mycket...

...hinner inte med hälften...och det gör väl egentligen inget, men känner bara att jag vill skriva lite om det så ingen av mina kära vänner får för sig att jag inte vill träffa er/eller att jag gått och blivit märkvärdig för att jag fått barn/eller förändrats på något annat sätt...för jag är fortfarande samma gamla vanliga Tess, bara att det är lite mer att tänka och styra med om dagarna än förut, eller snarare ganska mycket =)

Sambon sliter som ett djur från det att han kommer hem från jobbet till sena kvällen med div projekt på tomten som måste bli klart, och det måste verkligen bli klart annars skulle han såklart gosa med Leia istället, när han är färdig med det ska altanen oljas x 3, för att sedan kunna målas x 2 så man någongång kan göra i ordning där ute och njuta av den innan sommaren nått sin mitt...

Detta gör att jag har Leia-tjänst större delen av dagen, vilket jag givetvis gärna har (även om det så klart blir lite påfrestande då hon inte är på humör alls,vilket varit fallet de senaste två dagarna, tror de beror på vrmen) MEN...de jag egentligen ville ha sagt är: att när jag väl får min egna lilla stund (som ikväll blev nu...kl 22:40) vill man hinna med en hel del...för livet stannar ju ändå inte helt för att man blivit mamma...man vill duscha (nej jag har inte gjort det än idag, snusk jag vet!=), diska upp berget med disk, tvätta, sitta en stund och blogga, och sen har vi ju fortfarande ett hus på 140kvm och en tomt på 3000kvm som ska skötas med allt vad de innebär, städning,gräsklippning, påtning i rabatter och annat (som jag faktiskt VILL göra)

Jaa..jag VILL så mycket, inte minst att träffa mina vänner, men jag hoppas ändå ingen blir sur eller känner sig försummad på något vis, jag har inte glömt er och jag tänker inte göra det heller, men tiden räcker helt enkelt inte till allt och alla just nu...

men snart e sambon färdig ute i trädgården och då jädrar =)

Hoppas ni inte detta avskräcker er från att höra av er eller så, för att ni tänker "hon har så mycket" för så e de inte, och självklart har jag tid att fortfarande träffas, men om de blir i lite mindre skala nu de närmsta veckorna så hoppas jag ni förstår varför???




en utslagen Leia, ungefär som jag känner mig just nu =)

1 kommentar:

  1. Luugn och fin nu älskade Tess :) Lätt för mig att säga kanske men jag hoppas att du struntar i alla måsten lite och bara njuter av guldklimpen. Puss

    SvaraRadera