Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

söndag 9 maj 2010

så konstigt liten världen kan vara...

...satt och klickade mig runt på facebook då jag av en slump kom in på en gammal klasskamrats hemsida, och av en ren slump ser jag ett namn på hennes vänner som jag kände igen, tänkte några sekunder sen slog de mig att det var ju barnmorskan som förlöste mig för exakt 3 veckor sedan...kunde ju inte hålla mig från att skicka ett meddelande till henne, och snabbt svarade hon, de hon skrev värmde, måste bara dela med mig =)

Mitt meddelande:

var inne på ********* facebooksida (som vi tydligen har som gemensam vän)och råkade av en slump se ett namn bland hennes vänner som kändes bekant, kom sen på att det var ju du som förlöste mig för exakt 3 veckor sen, Förstår om du inte kan minnas alla, men jag fick en liten tjejja (Leia) efter lite bök med sugklocka då mina värkar avtog. haft i tankarna att ge dig, din barnmorskestudent och läkaren Nina dagens ros i tidningen men då kan jag ju passa på att tacka dig härigenom istället- ni var kanon!

Barnmorskans svar:

Hej!
Vad snällt att du har tagit tid att skriva till mig. Det går inte att komma ihåg alla, som du säger, men jag kommer ihåg dig! Du var så otroligt duktig (ingen smärtlindring, bara badet!) och verkligen kämpade att få ut lilla Leia. Du behövde inte alls mycket hjälp från sugklockan.
Tack för tanken att ge oss dagensros - jag ska berätta om det till Nina och studenten (som är på BB just nu tror jag).
Hoppas att allt går bra hemma, att både du och Leia mår bra och att ni får sova lite om nätterna!
Ta hand om dig,
Grattis igen och kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar