Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

tisdag 11 maj 2010

hur kunde jag tycka att jag inte hann något om dagarna för drygt 3 veckor sen??

nu sitter jag här klockan är 20 på kvällen, har mina sunkigaste kläder på mig, halvskitig i håret, osminkad och känner mig alldeles ofräsch, sambon är nu hemma och har tagit lill snörpan..jag får tid till de jag vill, i en hel timma, sen är de dags för amning igen...bäst att passa på och duscha på min fria tid, sminket får va till imorgon, eller övermorgon, eller nästa vecka...*skratt*

Låter kanske som jag klagar, men de är inte menat så, för jag skulle kunna skitig som en sopp-conatiner och klara mig utan att äta i en vecka, bara för min lilla bebis, men de jag kommit på är bara: Hur fan kunde jag tycka förut att inte tiden räckte till?? Helt sjukt...nu får man vara nöjd om man hinner slänga i sig lite frukost och bortsta tänderna i lugn och ro...och oftast lyckas man inte så bra med de heller =)

Har jag bestämt mer än 1 sak på en dag kör det ofta ihop sig totalt och blir jättestressigt, bara bestämma med någon att ta en promenad på en timma tar ju i själva verket 2,5-3 timmar eftersom de ska ammas innan, klä av,byta blöjor,klä på, klä av igen då underverket bajsade lite till, klä på ytterkläder på en hysterisk bebis som helst vill vara naken för jämnan, sen ut och sätta fast underverket i bilen, trycka in nappen 3 ggr på vägen för att det blir ännu mer hysteriskt när hon tappar den, bilbarnstolen äntligen på plats i bilen, låter nappen ligga brevid och låtsas som jag inte hör hysteriska skriken, in igen för att hämta liften till barnvagnen, ut till bilen med den, ut i garaget och hämta själva vagnen,in i bilen med den, in i huset en 3e gång för att man förmodligen glömt skötväska eller dyligt, sen sätter man sig i bilen och kör i vartenda gupp man kan hitta på vägen, då blir leia tyst...seeen kan man komma fram dit man skulle och äntligen ta den där promenaden på en timma...*skratt* sen hem igen och göra allt en gång till fast i bakvänd ordning...

ja livet e numer bra glamoröst, men ack så värt det är! Men man är ju rätt trött när kvällen kommer, och jag förstår nu min syster och alla andra med barn som jämt säger att de inte hinner nåt om dagarna...jag är en av er numer...

nu har jag 40 minuter kvar på min fria tid, kanske till o med hinner att slänga in en maskin tvätt före duschen?? BIG TIME!!!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar