Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

onsdag 24 februari 2010

Äntligen sol !

Idag skiner solen för fullt och det börjar lixom pirra i kroppen med "längtan-till-våren-känslor"
Tänkte att en dag som denna kan inte spenderas inne, sms:a syster för att höra om inte de hade pulka-åkning eller dyligt på programmet (precis som om jag tror att ungarna vill åka pulka med mig och att ngn vill dra upp mig från backen efter varje åk) =), men då de redan hade bestämt annat begav jag mig ut på en promenad...

Valross som man är knatar man på bäst man kan, men inser efter ett tag att man har ett tempo långsamare än en sköldpadda...jaja...jag är i allafall ute och får frisk luft...=)


Efter några stopp på vägen för fotografering, för att andas, för att rätta till kläderna som sitter alldeles för tajt, för att spänna åt "foglossnings-bältet", för att vänta ut krampen i vader och ben, för att stretcha ryggen som känns helt sne då jag belastar konstigt hade jag tagit mig en bit på vägen som normalt sett tar max 15 minuter att gå, och jag hade knatat på i ca 40 minuter...*skratt* Livet som höggravid e verkligen underbart....


Några fina kort blev det i alla fall, nu ska jag vila lite efter min maraton-promenad och se på förlossningskliniken, sambon gillar inte att jag ser på det, när barnen sätter sig fast i bäckenet och varken kommer ut eller går att trycka in igen, förstår inte riktigt varför jag inte ska se sånt....=)


Där borta bor vi minsann!




Ha en skön vintrig dag mina vänner, imorgon bär det iväg mot norrpan för att träffa pernilla och för att shoppa lite bebis-grejer!




2 kommentarer:

  1. Så himla fint det är, även vintertid :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Jag såg oxå förlossningskliniken när jag var gravid men det är absolut inte så i verkligheten som de visar där. Iallafall tycker inte jag det. / Ann-sofie annsofie83.blogg.se

    SvaraRadera