Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

söndag 26 juli 2009

Borta bra men hemma bäst...

...Älskar att resa bort, är nästan det bästa som finns, behöver det med jämna mellanrum, men hur bra man än haft det är det alltid skönt att komma hem, det är bara så!


Fyrfjärden, Gryts skärgård
...nu har vi varit på resande fötter i 2 veckor, först norrland, snabb mellanlandning hemma, sedan vidare till västkusten och skåne, på vägen hem i fredags kunde vi inte låta bli att ta en "extra svängom" till ostkusten & underbara Gryts skärgård, alltför att bättra på den närmre 300 mil´s sträcka vi redan uppnått =)
Tack & lov för ostkusten, där sken solen i allafall!
Dagarna i Båstad & Ängelholm var bra, men hade riktig otur med vädret, inte en dag på de fina stränderna tyvärr =( Blev istället en massa utflyckter och det blev ju dyrt må ni tro! Hittade ju alldeles för många bra inredningsbutiker, varav en jag suktat efter länge länge, den fanns just i Ängelholm! *total lycka*
På vägen hem var vi ju dessutom "tvugna" (till min sambos stora glädje (!!)) att stanna till på Ullared, rusade förbi kläderna snabbt för att sedan komma till mitt mecka...inredningshörnan!
Hmm...vågar inte räkna ut hur mycket vi gjort av med dessa veckor, men började skatta i stora drag häromdagen, men avslutade fort då jag insåg att vi hamnade på 5 siffrigt istället för 4 siffrigt som jag hade tänkt....*ångest* MEN! har man semester ska man unna sig, annars kan det lika gärna va, sen kan man kanske få lite smått panik över att väldigt stor del går till mitt enorma "köpa- inredning-behov"...alldeles för stor del ibland. En tur med båten i Gryt
Idag kom vi hem från vår tripp, nu ska vi vara hemma de sista 2 veckorna av vår semester, känns så skönt att ändå ha hela 2 veckor kvar, känns som vi har hunnit med mycket på de första veckorna.
Imorgon kommer virke till altanbygget som vi beställt, så kära sambon vet vad han gör denna vecka, själv ska jag plocka med mina nya grejer här hemma, baka cup-cakes om det blir dåligt väder, annars bara njuta av sol & ledighet!
Syskonbarnen på lantgård i Laholm, de kunde inte riktigt förstå varför de INTE kunde få ta med sig den söta kalven hem, eller varför mamma & pappa inte kunde köpa en=)
Ha det gott alla som läser, hoppas ni tycker det är roligt att det börjar bloggas igen?? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar