Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

lördag 4 juli 2009

Aldrig sprungit så fort över stock & sten...


Efter en lång dags fix med huset skulle vi cykla ner till sjön & ta ett svalkande (om man nu kan kalla 25 grader för svalkande!) dopp!
Har hittat ett litet berg vi badar ifrån bara ca 5 minuters cykelväg ifrån oss...perfekt!

Solen sken för fullt, men på vägen dit började det regna...jaja...vi fortsätter ändå, väl framme på berget öppnade himlen sig & det fullkomligt öste ner regn...och sen började åskan...snabbt i vattnet (för bada skulle vi bara!) simma ett litet varv & sen upp igen.

ett snabbt hopp i innan det börjar åska!



När jag står det på berget brakar åskan loss för fullt, blixtrar & knallar precis ovanför huvudet, marken nästan vibrera och det lät som den slog ner i närheten.

Då var jag inte lika kaxig längre..."nu springer jag" skrek jag sen fullkomligt "älga" jag iväg genom skogen, halvt om halvt naken *skratt* nejdå...iklädd badtofflor & bikini som satt på 3-kvart =)
Och jädrar vad jag sprang i ösregnet, över stock och sten! Var knappt så min tränade sambo hängde me =)

Väl framme på cykelvägen där vi lämnat cyklarna, bikade jag iväg som aldrig förr...fort fort hem, uppför den branta backen och sen en brant & seg backe till, regnet piskade hårt på hela min kropp så jag var precis röd i skinnet...sen äntligen framme vid vårt hus, sätter mig dyngsur på trappen och försöker få luft =) sambon skrattar högljutt över min reaktion..och vipps...spricker det upp, slutar åska,molnen skingras, fåglarna börjar kvittra & solen tittar fram igen...där satt jag, dyngsur & med en puls på 190, en påse med blött fika som aldrig hann fikas på...hmm!

Ja visst är väl de svenska sommaren för härlig??

1 kommentar:

  1. hahaha ngt ska man ha att skratta åt när man jobbar natt..:)

    SvaraRadera