Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

torsdag 28 januari 2010

Hur mycket snö kan det komma egentligen??


Ledig dag idag (före helgjobb), hade sett fram emot en tur till Norrköping för att äntligen träffa Pernilla och shoppa lite, men vi besluta att det kanske va bäst att avboka p.g.a vädret, när man inte är tvungen att ge sig ut på vägarna...och tur va nog det, räckte med att åka lilla biten ner till finspång för att klippa mig imorse, kom först och främst försent p.g.a att det tog en mindre evighet att skotta fram bilen för att sen kunna köra max 50km/h på vägen.
Hur som helst, blev fin i håret och handlade lite mat innan jag åkte hem (för att stilla mitt värsta shoppingsug =) Pernilla-suget är fortfarande lika stort =)). Väl inne på våran väg kör jag fast mig med bil-helvetet (!!), kommer inte en centimeter fram eller bak, vilket slutade med att jag fick pulsa i en halvmeter snö MED matpåsarna såklart...genomsvett och en hel del svordomar kom från min mun vill jag lova =) Bilen står fortfarande kvar "där nere", den får någon annan ta hand om när han kommer hem...
Nu har jag dressat om efter att varit helt snö täckt på byxorna upp till knäna (för de e faktiskt så mycket snö nu ju)
Ska inte gå ut ngt mer idag!
Lite lätt irriterad Tessan
p.s Pernilla, vi ses på fredag, så ska de va stålande sol och bara vägar har jag bestämt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar