Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

torsdag 14 januari 2010

Börjar fyllas på succesivt me babygrejer!

Nu har det kliat i fingrarna länge nog efter att börja planera och inhandla div grejer till bebis, är ju faktiskt "bara" 13 veckor kvar nu =) Även om de på sätt o vis känns som en eeeeeviiiigheeet!

Har hur som helst köpt barnvagnen nedan, vilket kändes mer komplicerat än att köpa en bil när man väl stog där med försäljaren som pratade om årsmodeller, chassin, fäljar, div tillvar, service osv....herregud, ge mig en skaplig vagn som rullar!! =) Vi fastnade hur som för en crescent classic, så nu är man några tusenlappar fattigare igen (ändå var nog den här förhållandevis billig om man jämför med en del andra)


Vännen jennifer och syster yster har även sett till att rensat bland sina mycket fina och knappt använda babykläder, så nu står jag här med flera kartonger och påsar med kläder för den första tiden. Vet ju att addes syster och bror kommer med mer med, skulle verkligen inte behöva köpa en klädtrasa till bebis, men vem tror att man kan hålla sig??? Ska verkliken försöka lägga pengarna på annat istället för kläder, och det är även ett tips till ev. pressenter framöver när det är dags, köp gärna annat än kläder i strl 50,52 eller 56 för det finns redan full uppsättning av =) Blir självklart glad för vad man får och ska göra vad jag kan för att hinna använda allt men ni förstår..??? =)
Har blivit beviljad havandeskapspenning så nu har jag drygt en månad kvar att jobba, känns skönt faktiskt. Men bara fram till för 2 veckor sen va man ju fast besluten om att man ville jobba längre, men de hinner ändra sig mycket på några veckor kan jag lova. Mår fortfarande väldigt bra, men det är låååångt ner till golvet och det tar emot när man ska klämma sig in mellan säng och vägg ute hos patienterna =) så de ska bli skönt att få gå hem nu, kommer kanske bli segt vissa dagar, men får försöka sysselsätta mig så gott det går. Har ju en del av mina vänner som går hemma på föräldrarledigt och även tösen inne i norrpan som e sjukskriven som man kan terrorisera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar