Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

onsdag 9 juni 2010

anna...jag tror jag hoppar de där med slamsugare =)

Internt skämt om arbete som slamsugare *skratt* vet knappt vad de är i och för sig, men de kallas ju i allafall slamtömning när man tömmer avlopp så en slamsugare borde ju vara den som gör det, och jag tror jag hoppar att vara tillsammans med en sån person eller att jobba som det själv. Idag kom dom nämligen för att tömma vårat avlopp, och visserligen var han trevlig och tillmötesgående (eller de borde de va eftersom de glömt bort oss och att de var jag som kom på att de borde göras snart, snacka om att man har koll på de mesta =)). Men nej...att dömma av hans kläder och lukt tror jag att jag hoppas de där me slamsugning *skratt*

Jag tror att jag fått en ny liten tjej, har ju varit väldigt gnälligt och skrikigt nu några veckor, inte kunnat göra nåt annat än att bära runt på trollet, fick lite medicin för magen på BVC (om det kunde vara det) och vipps så är hon mycket nöjdare, gladare och lite lugnare...hoppas det får va så här, nu kan jag i alla fall lägga ifrån mig henne små korta stunder utan att de blir hysteriskt. De som är konstigt (som inte riktigt stämmer med att de berott på magont) är ju att hon nattetid sover bra och har gjort hela tiden, har man ont i magen borde de ju sitta i även då, eller så är hon helt slut när kvällen kommer, sov inget på dagarna tidigare...inte särskillt vanligt för en 7 veckors bebis kanske? =)

Imorse var vi ute och gick innan frukost, och nu ska jag toppa dagen med att gå ut och gå igen, blir en tur ner till finspång, kolla i en sekond hand affär, letar efter lite fina,gamla grejer till altan...sen drar vi en repa till svärmor och hälsar på. Nu ska sladdermagen bort!!! Några tips hur? Har snart gått ner alla mina 20 kilon men de syns ju inte, sladdret på magen gör att man fortfarande ser gravid ut. De blir vassen i år för mig! Jag, mitt sladder, och mina bristningar =)
Men va gör väl de...när man har en pärla som Leia & en sambo som troligtvis inte tänker lämna mig för lite sladder *skratt*

3 kommentarer:

  1. Det är 8 månader sen jag fick Melker men min mage e fortfarande sladdrig och ser gravid ut. Så det tar nog tid om man inte e en sån som blir smal direkt. // Ann-sofie

    SvaraRadera
  2. haha Å skulle han lämna dig så står det säkert en slamsugare och väntar på dig runt hörnet... haha
    Va skönt att det blivit bättre med Leias sömn.
    Kram! //Anna

    SvaraRadera
  3. tänk om inte ens en slamsugare vill ha mig anna *skratt*/Tess

    SvaraRadera