Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag

söndag 31 maj 2009

Målning, sjukhus, morsdag, lite målning till & en himla massa sol!



Den här helgen har verkligen gått fort, började tråkigt med en farmor som hastigt sjuknade in i fredags, fick åka in akut, stor hjärtinfarkt, min älskade 92-åriga farmor som aldrig förut varit på sjukhus =( Finns nog ingen människa på denna jord som är lika envis och positiv som hon, beundrar henne mycket!

Trots att hon är 92 år känner hon sig inte "klar med livet" och tycker fortfarande att det är roligt att vakna upp varje morgon, helt otroligt!

Hur som helst har det blivit lite sjukhusbesök under helgen av den anledningen,hon hamnade på min gamla arbetsplats vilket var lite skoj att få träffa de goa människorna där, farmor...den tappra kvinna som hon är sa idag "ja, de kunde ju ha varit värre" med ett Troponin T på 9,0!!! (hjärtprov som är SKYhögt!!) Hoppas hur som helst att hon får komma hem igen älskade farmor...



Mellan sjukhusbesöken har jag försökt mig på lite fönstermålning, men fy vad seegt det känns, man målar och målar men det blir aldrig klart...tänk om det kunde blinka någon slags skylt i neon över fönstren där det står hur mycket tid man lagt ner, för det tror man inte riktigt när man ser resultatet sen...jaja ett steg närmre "färdigt är det ju iallafall" =)

Mors dag idag med, till mammas sommarstuga där det bjöds på tacos och tårta..världens bästa mamma såklart! =)




Underbart väder som jag tyvärr inte kunnat njuta av fullt ut, men det ska fortsätta i veckan tror jag (?) och imorgon har jag tagit lite flex-ledigt, skönt...visserligen ska det...gissa 3 gånger...målas fönster då med!! =)

Hoppas ni som läser kunnat njuta lite mer av solen än mig...god kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar